Czym są algorytmy Google? Prawdopodobnie korzystałeś z nich setki razy, nie zdając sobie z tego sprawy. Kiedy wyszukujesz w Google, to co otrzymujesz z powrotem jest wynikiem złożonego procesu porównywania różnych stron internetowych ze sobą i decydowania, która z nich najlepiej spełnia Twoje kryteria wyszukiwania. Proces ten jest napędzany przez programy komputerowe zaprojektowane przez Google, które są stale udoskonalane i aktualizowane.

Algorytmy Google używają wielu różnych czynników podczas porównywania dwóch stron internetowych. Jednym z nich jest to, jak wiele innych stron łączy się ze stroną, na którą patrzysz, co jest uważane za wskazówkę, że strona ma jakieś znaczenie lub ważność. Innym czynnikiem jest to, jak często ludzie klikają na link, gdy widzą go na stronie wyników wyszukiwarki, podobnie jak w przypadku koncepcji, że jeśli wiele osób kupuje dany przedmiot, to musi być w nim coś dobrego (czynnik „popularności”). Inne czynniki obejmują to, jak długo strona istnieje (starsze treści mogą być nieaktualne lub nieistotne), jaki rodzaj treści znajduje się na stronie (pewne słowa kluczowe pojawiają się częściej w niektórych miejscach niż inne), czy strona zawiera reklamy czy nie (reklamy zwykle wskazują, że ktoś próbuje zarobić na stronie), a nawet jak szybko strona się ładuje (Google chce nam pokazać tylko szybko ładujące się strony).

 

Podobne artykuły znajdziesz na stronie techjoy.pl